SOSYAL MEDYA CANAVARI OLMAK İSTER MİSİN? – KİTAP İNCELEMESİ

Merhaba sevgili okurlar, sizler için harika bir kitap önerisiyle karşınızdayım. Kitaptan bahsetmeden önce şunu söylemek istiyorum ki, Media Cat’i daha önce duymadıysanız kesinlikle araştırmanızı ve okumanızı tavsiye ederim. Hem dergileri hem de Media Cat kitaplarının içeriklerine bayılacaksınız. Sizde güncel dünyayı, alanında başarılı insanlardan dinleyebilmek ve bu alanda bilgi sahibi olmak istiyorsanız göz atmayı unutmayın. Blogumun girişi kapitalist reklam metinleri gibi oldu, ama şunu söylemek istiyorum ki reklam yok, bunlar benim samimi düşüncelerim. 

Kitabın yazarı, Oğuzhan SARUHAN. Açıkçası kendisini, kitabını okuyana dek tanımıyordum. Ancak kitabı sayesinde harika bir insan daha tanımış oldum. Bu kitabı satın aldım çünkü günlük yaşantımın önemli bir bölümü sosyal medyada geçiyor. Bu mecralarda kendi alanımda başarılı olmaya çalışıyorum. Bunun için çok sayıda sosyal medya eğitimlerine ve oturumlarına katıldım. Fakat bir söz var ya “Söz uçar, yazı kalır” diye, online olarak almış olduğum eğitimler ne yazık ki kayıt altına alınmadığı ve eğitim kurumları bu videoları bizimle tekrardan paylaşmadığı için haliyle insanız ve unutuyoruz. 

Bu kitap benim için bir ders kitabı adeta. Oğuzhan SARUHAN bu kitaba başlangıçta bir blog yazısı olarak başlamış.

“Uyuyamadığım bir gece, blog yazısı yazmak için yatağımdan kalktım ve sosyal medyayla ilgili yazı yazdım. Yazıyı bitirdikten sonra bir baktım ki 15 sayfa uzunluğunda olmuş. Blog yazısı için fazla uzun olan bu yazıyı, sadeleştirip kısaltmaya çalışsam da başarılı olamadım. Yazıyı kısaltamayınca, daha da uzatıp şu an elinizde bulunan kitabı yazmış oldum.”

Buradan yola çıkarak şunu söylemeliyim ki, kitabın dili bu nedenle aşırı derecede anlaşılır ve samimi, ayrıca konu başlıklarını örnek vakalar üzerinden görselleştirerek anlatması bilgiyi daha da kalıcı hale getirmiş. Sosyal medyamızı ve kişisel markamızı profesyonel bir şekilde yönetmemiz için ipucu uygulamalar, taktikler ve bilgiler bu kitabın içerisinde mevcut.

Haber Global’de gördüğüm bir yazı da “İletişim fakültelerinin bazılarında ders kitabı olarak da okutulan kitapta, sosyal medyada kişisel marka konumlandırma, içerik üretimi, rakip analizi, monitoring, kriz yönetimi, viral kampanyalar, sosyal medyada profil oluşturmanın ele alınıyor.” denilmiş. Açıkçası bizim iletişim fakültesinde bu alanda dersler henüz açılmadı. Umuyorum ki gelecek dönem ya da benden sonraki öğrenciler için bu fırsatlar oluşturulur.

Konumuzdan sapmadan kitaba geri dönecek olursak, sosyal medya ve dijital medya alanında kendini geliştirmek isteyen ve bir rehbere ihtiyacı olan arkadaşlar için kesinlikle tavsiye ederim. Sizler için kitabın arkasında da bulunan, içerik başlıklarını buraya yazıyorum. Şimdiden güzel okumalar dilerim…

  • Sosyal Medyada Kişisel Marka Konumlandırma
  • Sosyal Medya İçerik Üretimi
  • Sosyal Medyada Rakip Analizi
  • Sosyal Medyada Monitoring
  • Sosyal Medyada Kriz Yönetimi
  • Viral Kampanyalar
  • Sosyal Medyada Profil Oluşturma
  • Facebook’u Uçuracak Taktikler
  • Twitter’ı Uçuracak Taktikler
  • Instagram’ı Uçuracak Taktikler
  • You Tube’u Uçuracak Taktikler
  • Linkedln’i Uçuracak Taktikler

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: